Procedura de alegere și validare a membrilor Consiliului de mediere pentru mandatul 2019-2023
Perioada 02.03 – 03.03.2019 (Turul I)
Condiții de participare la alegeri a mediatorilor autorizați cu drept de vot
La alegeri pot participa mediatorii autorizați nesuspendați din exercitarea profesiei la data exercitării dreptului de vot și care nu sunt inactivi în sensul Statutului profesiei de mediator.
Mediatorii autorizați activi care îndeplinesc condițiile de mai sus sunt înscriși în lista mediatorilor cu drept de vot șipot vota pentru alegerea membrilor Consiliului de mediere.
Organizarea şi desfăşurarea procesului de vot în fiecare judeţ
Organele de conducere ale corpurilor profesionale ale mediatorilor (reprezentanţii) au atribuţii de organizare şi desfăşurare a procesului de vot în fiecare judeţ.
Reprezentanţii corpurilor profesionale ale mediatorilor preiau urnele, buletinele de vot, ştampila de control şi procesele-verbale transmise de către Comisia electorală şi asigură integritatea şi securitatea acestora până în ziua votului inclusiv.
După încheierea votului, reprezentanţii corpurilor profesionale ale mediatorilor expediază către Comisia electorală procesele-verbale, urnele integre şi sigilate, buletinele de vot nefolosite şi ştampila de control.
Buletinele de vot
Alegerea membrilor Consiliului de mediere se face pe baza votului exprimat direct și secret, prin completarea unui singur buletin de vot pentru fiecare vot exprimat, depus în urnă.
Urnele de vot se amplasează la locațiile stabilite ca urmare a adoptării hotărârii în acest sens de către Consiliul de mediere.
Fiecare mediator înscris pe lista de votanți are dreptul să își exprime votul pe un singur buletin de vot, pentru minimum un candidat și maximum nouă candidați pentru fiecare tur de alegeri.
Buletinele de vot se tipăresc în număr egal cu cel al mediatorilor cu drept de vot conform listei finale
(la care se adaugă o marjă de 5% pentru a acoperi eventualele situații de forță majoră) și sunt înseriate.
Votul se consideră valabil exprimat dacă au fost exprimate maximum nouă opțiuni, prin încercuirea numărului înscris în dreptul candidatului sau candidaților înregistrați oficial prin tipărire în buletinul de vot.
Votul nu este valabil exprimat dacă au fost exprimate mai mult de 9 opţiuni pe un buletin de vot sau alte opţiuni decât cele tipărite iniţial în forma oficială a buletinului de vot.
Votul nu este valabil dacă a fost exprimat pe un alt buletin de vot decât cel adoptat prin hotărâre a Consiliului de mediere.
Pentru confirmarea exprimării votului direct și secret la urnă, fiecare mediator care și-a exprimat votul va semna în lista de votanți și va aplica ștampila formei de exercitare a profesiei alături de semnătură.
Orice înscrisuri pe buletinul de vot ce pot conduce la identificarea persoanei care şi-a exprimat votul atrag anularea respectivului buletin de vot.
Modelul urnei de vot din fiecare secție de vot din teritoriu, cu sigiliul aplicat.
Pentru buna desfășurare a procesului de vot este obligatoriu a se respecta următoarele:
Mediatorul care se prezintă la vot este legitimat de către unul dintre membrii comisiei care asigură procesul de votare,
i se indică poziția din tabelul electoral unde acesta va semna și va aplica ștampila de exercitare a profesiei de mediator.
Mediatorului i se înmânează buletinul de vot, unde va trebui să încercuiască numele candidaților (sau candidatului) pe care îi susține / îl susține, fără să mai facă nici un alt semn pe numele candidaților nevotați.
Se consideră buletin validacel buletin care are încercuit numărul din dreapta numelui unuia sau mai multor candidați, maxim nouă, fără a fi făcute alte adnotări pe buletinul de vot.
Nu s-au trimis liste suplimentare.
Dacă vor exista situații în care un mediator se va afla în altă localitate decât cea în care are declarat sediul profesional și dorește să voteze,
acesta va fi trecut în continuarea mediatorilor existenți în listă, de către președintele comisiei, urmându-se aceeași procedură de legitimare, semnare și aplicare a ștampilei pe listă.
Președintele comisiei de votare va menționa în procesul-verbal pe care îl va întocmi la sfârșitul procesului de votare numărul mediatorilor care au votat suplimentar față de lista existentă.
La validarea voturilor se va ține cont de voturile suplimentare, fiind ușor a se compara cu lista unde a fost mediatorul înregistrat.
Încheierea procesului de votare
După încheierea procesului de votare, urnele se sigilează aplicându-se o bandă peste nișa de vot.
Sub banda adezivă va fi aplicată o coală albă pe care vor semna toți membrii comisiei de vot și se va întocmi procesul-verbal cu situația buletinelor care au fost folosite la vot.
De asemenea, se vor consemna și buletinele neutilizate, indicându-se seria și numărul acestora. Dacă sunt în ordine cronologică seriile și numerele, se va indica sub formula de la…până la…
Buletinele neutilizate se vor pune în plicurile pe care le-a primit fiecare secție de votare și se vor sigila în același mod ca și urnele.
Urnele sigilate, buletinele de vot neutilizate, listele electorale și procesul-verbal încheiat în urma desfășurării alegerilor se pun într-un sac care se sigilează, urmând a fi trimis ramburs către
Consiliul de Mediere (București, Șoseaua Nicolae Titulescu Nr. 88B, Sector 1), prin firma de curierat URGENT CARGUS (Telefon de contact: 021.9282). Plata se face la Consiliul de Mediere.
Procedura de alegere și validare a membrilor Consiliului de mediere
Comisia de validarepreia în vederea numărării voturilor exprimate urnele sigilate de la comisia electorală, pe bază de proces verbal.
Urnele cu buletine de vot nu se vor deschide decât după ce au fost recepționate în totalitate.
Desigilarea se face pentru toate urnele de vot înainte de procedura de numărătoare, buletinele de vot fiind analizate, fără a fi deschise, dacă:
corespund din punct de vedere al condițiilor de securitate (elementele distinctive care asigură securitatea buletinului de vot)
și de formă (existența semnăturii mediatorului votant și a ștampilei formei de exercitare a profesiei menționate în Tabloul mediatorilor).
Buletinele de vot necorespunzătoare sunt declarate nevalideși vor fi anulate fără a fi deschise pe motivul lipsei elementelor de securizare.
Buletinele de vot astfel anulate sunt introduse într-o urnă special amenajată care va fi sigilată și depusă în spațiul securizat și monitorizat, amenajat la sediul Consiliului de mediere.
Pentru aceste buletine de vot se va întocmi un proces verbal care consemnează numărul total al acestora.
Buletinelor de vot valide din punct de vedere al elementelor de securitate li se îndepărtează partea detașabilă. Partea detașabilă și buletinele de vot propriu-zise se introduc în urne speciale.
Urna privind părțile detașabile va fi sigilată de către comisie și depusă în spațiul securizat și monitorizat, amenajat la sediul Consiliului de mediere.
Pentru aceste părți detașabile ale buletinelor de vot se va întocmi un proces verbal în care se consemnează numărul total al acestora.
După aceste operațiuni, comisia poate recurge la deschiderea urnei care conține buletinele de vot propriu zise și deschiderea buletinelor de vot, numărarea și validarea voturilor.
Comisia de validare a voturilor
În cazul în care perioada de timp alocată în vederea operațiunilor descrise mai sus este insuficientă,
comisia poate decide prelungirea programului de lucru sau amânarea continuării procesului de deschidere, numărare și validare a voturilor pentru ziua imediat următoare.
În acest din urmă caz, comisia va întocmi un proces verbal cu rezultatul parțial al numărătorii și validării, ce va fi semnat de către toți membrii comisiei.
Buletinele de vot rămase nedeschise vor fi reintroduse în urna specială,
ce va fi resigilată și semnată de către fiecare membru al comisiei și depusă în spațiul special amenajat și securizat din cadrul Consiliului de mediere.
Pentru a proceda astfel, comisia este obligată să numere și să valideze toate buletinele de vot deschise până la momentul luării deciziei de întrerupere a procesului de numărare și validare.
La reluarea lucrărilor, comisia verifică integritatea urnei, o deschide, numără buletinele de vot existente în urnă, verifică corespondența acestui număr cu numărul indicat în procesul verbal încheiat în ziua anterioară
și apoi continuă procedurile conform normelor.
Președintele Comisiei de validare a voturilor anunță public rezultatul votului prin publicare pe site-ul Consiliului de mediere.
Voturile exprimate sunt validate și numărate de către Comisia de validare,
care va anunța public numărul de voturi obținute de către fiecare candidat, după întocmirea procesului verbal în care se consemnează rezultatul votului în ordine descrescătoare.
Lista se va afișa și pe site-ul Consiliului de mediere.
Primii nouă candidați care au obținut cel mai mare număr de voturi, dar nu mai puțin de 5% din numărul voturilor valabil exprimate sunt declarați
aleși pentru calitatea de membru al Consiliului de mediere.
Următorii trei candidați, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obținute, dar nu mai puțin de 5% din numărul total de voturi valabil exprimate, sunt declarați
membri supleanți ai Consiliului de mediere.
Rezultatul alegerilor
Consiliul de mediere ia act de rezultatul alegerilor, publică pe site-ul propriu rezultatul alegerilor transmis de către Comisia electorală și anunță data ședinței de constituire a noului Consiliu de mediere.
În situația în care nu sunt întrunite cumulativ condițiile care asigură constituirea legală a noului consiliu de mediere, respectiv
9 membri titulari și 3 membri supleanți care au obținut un număr de voturi mai mare sau cel puțin egal cu 5% din totalul de voturi valabil exprimate,
se va organiza un nou tur de alegeri, până la completarea componenței legale a Consiliului de mediere.
Rezultatul noului tur de alegeri completează lista anterioarăfără să modifice ordinea anterioară a ocupării locurilor de membru în Consiliul de mediere.
În cazul în care calitatea de membru al Consiliului de mediere încetează în timpul exercitării mandatului, locul rămas vacant va fi ocupat de un membru supleant,
în ordinea înscrierii pe lista membrilor supleanți.
Aceste prevederi se aplică și în cazul revocării unui membru al Consiliului de mediere.
Organizarea alegerilor pentru viitorii membri ai Consiliului de mediere, mandat 2019-2023
Perioada 02.03 – 03.03.2019 (Turul I)
31.03.2019 (Turul II)
Organizarea alegerilor pentru viitorii membri ai Consiliului de mediere, mandatul 2019-2023
În perioada 02.03 – 03.03.2019 (Turul I) / 31.03.2019 (Turul II) vor avea loc alegerile pentru viitorii membri ai Consiliului de Mediere care își va desfășura activitatea în perioada 2019-2023.
La data de 12.02.2019, Comisia Electorală legal constituită a procedat la validarea dosarelor de candidatură preluate de la Comisia de Soluționare a Contestațiilor la data de 11.02.2019.
În urma soluționării contestațiilor formulate și a validării dosarelor de către Comisia Electorală, 22 candidați au fost validați, după cum urmează:
Asociația Camera Mediatorilor din România, cu sediul în mun. Iași, Bld. Ștefan cel Mare și Sfânt, Nr. 2, Bl. B2, Colț, Tr. 1, jud. Iași, reprezentată prin Președinte Tărniceriu Radu Dimitrie,
susține echipa formată din Bădulescu Dorin-Valeriu, Carare Adriana, Ignat Claudiu Florinel Augustin, Ionescu Nicoleta, Munteanu Mihai Iulian, Păcurar Alin-Romulus, Pintea Marta Bianca, Teslovan Adreana, pentru mandatul în cadrul Consiliului de Mediere, perioada 2019-2023.
Consiliul de mediere
Consiliul de mediere este un organism autonom, cu personalitate juridică, de interes public, cu atribuții de reglementare și control în domeniul medierii.
Consiliul de mediere este format din 9 (nouă) membri titulari și 3 (trei) membri supleanți, aleși prin vot direct și secret de către mediatorii autorizați cu drept de vot, înscriși în Tabloul mediatorilor.
Alegerea membrilor Consiliului de mediere are loc în condițiile Legii, Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului de mediere, a Statutului profesiei de mediator și ale Procedurilor de organizare a alegerilor.
Votul se consideră valabil exprimat dacă au fost exprimate maximum nouă opțiuni, prin încercuirea numărului înscris în dreptul candidatului sau candidaților înregistrați oficial prin tipărire în Buletinul de vot.
Pentru confirmarea exprimării votului direct și secret la urnă, fiecare mediator care și-a exprimat votul va semna în lista de votanți și va aplica ștampila formei de exercitare a profesiei alături de semnătură.
Condiții de participare la alegeri a mediatorilor autorizați
La alegeri pot participa, cu drept de vot, mediatorii care sunt înscriși în Tabloul mediatorilor autorizați, nu a intervenit nici o cauză de suspendare din exercitarea profesiei la data exercitării dreptului de vot și nu este mediator inactiv în sensul art. 26 alin. 3) din Statutul profesiei de mediator.
Alegerea membrilor Consiliului de mediere se face pe baza votului exprimat direct și secret, prin completarea unui singur Buletin de vot pentru fiecare vot exprimat, depus în urnă.
Fiecare mediator înscris pe lista de votanți are dreptul să își exprime votul pe un singur Buletin de vot, pentru minimum un candidat și maximum nouă candidați pentru fiecare tur de alegeri.
Buletinele de vot se tipăresc în număr egal cu cel al mediatorilor cu drept de vot conform listei finale, la care se adaugă o marjă de 5% pentru a acoperi eventualele situații de forță majoră și sunt înseriate.
Procedura de alegere și validare a membrilor Consiliului de mediere (Comisia de validare a voturilor)
Voturile exprimate sunt validate și numărate de către Comisia de validare a voturilor, care va anunța public numărul de voturi obținute de către fiecare candidat, după întocmirea procesului verbal în care se consemnează rezultatul votului în ordine descrescătoare a voturilor obținute. Lista se va afișa și pe site-ul Consiliului de mediere.
Primii nouă candidați care au obținut cel mai mare număr de voturi, dar nu mai puțin de 5% din numărul voturilor valabil exprimate, conform procesului verbal întocmit de către Comisia de validare a voturilor, sunt declarați de aceasta ca fiind aleși pentru calitatea de membru al Consiliului de mediere.
Următorii trei candidați, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obținute, dar nu mai puțin de 5% din numărul total de voturi valabil exprimate, sunt declarați de către Comisia electorală ca membri supleanți ai Consiliului de mediere.
Consiliul de mediere ia act de rezultatul alegerilor, publică pe site-ul propriu rezultatul alegerilor transmis de către Comisia electorală și anunță data ședinței de constituire a noului Consiliu de mediere.
În situația în care nu sunt întrunite cumulativ condițiile care să asigure constituirea legală a noului consiliu de mediere, respectiv 9 (nouă) membri titulari și 3 (trei) membri supleanți care au obținut un număr de voturi mai mare sau cel puțin egal cu 5% din totalul de voturi valabil exprimate, se va organiza un nou tur de alegeri, până la completarea componenței legale a Consiliului de mediere. Rezultatul noului tur de alegeri completează lista anterioară fără să modifice ordinea anterioară a ocupării locurilor de membru în Consiliul de mediere.
Acțiune în anularea hotărârii AGA, anularea actului adițional la actul constitutiv și a actului constitutiv consolidat în cazul unei societăți cu răspundere limitată
partea a II-a
Înregistrarea mențiunilor în registrul comerțului
Prin cererea înregistrată sub nr. 5173 din 26.01.2016 la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Iaşi, s-a solicitat de către reclamantul BC înregistrarea în registrul comerțului a mențiunilor cu privire la:
capital social, modificare date asociați persoane fizice, retragere asociați persoane juridice și alte mențiuni.
Rezoluția privind înregistrarea mențiunilor
Persoana desemnată, constatând că nu sunt îndeplinite cerințele legale în conformitate cu art. 1, 2, 7 din O.U.G. nr. 116/2009 pentru instituirea unor măsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerțului, având în vedere:
înregistrarea mențiunilor aferente cererii formulate, a actelor depuse în susținerea acesteia,
Hotărârea arbitrală nr. 18/14.12.2015 (prin care se constată nulitatea absolută a Hotărârii AGA S.C. AIC S.R.L. nr. 543/22.07.2014, a Actului Adițional la Actul constitutiv cu dată certă nr. 122/06.09.2014, a Actului constitutiv consolidat cu dată certă nr. 123/06.09.2014 și se dispune repunerea părților în situația anterioară prin înscrierea de către părți a prezentei hotărâri la ORC Iași),
documentația depusă la ORC Iași sub nr. 52364/10.09.2014 cu privire la mențiunile a căror anulare se cere,
nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. 25 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului coroborat cu prev. art. 181 alin. 2 din Ordinul nr. 2594/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de ținere a registrelor comerțului, de art. 132 și art. 196 din Legea nr. 31/1990 a societăților comerciale coroborate cu art. 606 și urm. C.pr.civ.
Pentru aceste motive, cererea de solicitare înregistrare mențiuni se respinge.
Plângerea împotriva rezoluției de respingere
Împotriva rezoluției directorului ORC de respingere a cererii de înregistrare mențiuni în Registrul Comerțului pentru S.C. AIC S.R.L., reclamantul BC a formulat plângere la Tribunalul Iași, Secția civilă – Contencios administrativ și fiscal.
Se arată în motivarea plângerii că Hotărârea arbitrală pronunțată este definitivă prin renunțarea la acțiunea în anulare, că încheierea convenției arbitrale exclude competența instanțelor judecătorești, că tribunalul arbitral are, prin natura sa, o vocație internațională, invocându-se faptul că sentința arbitrală comunicată părților are efectele unei hotărâri judecătorești definitive.
Analizând actele și lucrările dosarului prin prisma motivelor invocate în plângere, Tribunalul apreciază că aceasta este fondată, având în vedere următoarele:
Prin Hotărârea arbitrală nr. 18/14.12.2015 s-a admis acțiunea formulată de reclamantul BC în nume propriu și în calitate de asociat la S.C. AIC S.R.L. în contradictoriu cu pârâții TI, CD și S.C. N S.R.L. prin administrator, luându-se act de Acordul de mediere nr. 04 din 14.12.2015 încheiat în baza Contractului de Mediere nr. 04/14.12.2015.
Așa cum rezultă din textele de lege aplicabile în speță, art. 541 și urm. C.pr.civ., arbitrajul este o jurisdicție alternativă având caracter privat.
Conform art. 542 C.pr.civ., persoanele care au capacitate deplină de exercițiu pot conveni să soluționeze pe calea arbitrajului litigiile dintre ele, prin compromis, situație intervenită și în speța de față.
Privitor la hotărârea arbitrală, art. 603 alin. 1 C.pr.civ. prevede că aceasta se încheie în scris și cuprinde aceleași elemente ca o hotărâre judecătorească, adaptate specificului procedurii arbitrale. Este obligatoriu ca în cuprinsul hotărârii arbitrale să se facă mențiuni cu privire la convenția arbitrală. Motivarea hotărârii arbitrale este obligatorie în toate cazurile.
Potrivit art. 615 C.pr.civ., „hotărârea arbitrală constituie titlu executoriu și se execută silit întocmai ca o hotărâre judecătorească”.
Trebuie adăugat faptul că și în procesul arbitral poate interveni tranzacția, caz în care părțile pot solicita tribunalului arbitral să dea o hotărâre care să o consfințească.
Efectele hotărârii arbitrale
Din punct de vedere al efectelor hotărârii arbitrale, merită reținut că în cauză sunt aplicabile prevederile art. 429-435 C.pr.civ., potrivit cărora hotărârea arbitrală beneficiază de autoritate de lucru judecat și forța probantă a unui înscris autentic.
Privitor la caracterul „obligatoriu” al hotărârii arbitrale, acesta trebuie înțeles prin trimitere la dispozițiile art. 435 C.pr.civ., care arată că între părți și succesorii acestora hotărârea este obligatorie, fiindu-le opozabile toate efectele generate de aceasta. Hotărârea este opozabilă și terților, atâta cât nu este făcută, în condițiile legii, dovada contrară.
Este adevărat că articolele indicate de persoana desemnată de la ORC de pe lângă Tribunalul Iași în motivarea respingerii cererii de înregistrare mențiuni, respectiv art. 25 din Legea nr. 26/1990, art. 132 din Legea nr. 31/1990 și art. 181 din Ordinul nr. 2594/2008 fac referire în mod clar la existența unei hotărâri judecătorești definitive, dar art. 435 raportat la art. 606 C.pr.civ. stabilește caracterul definitiv și obligatoriu al hotărârii arbitrale, în timp ce art. 615 teza I C.pr.civ. statuează că Hotărârea arbitrală constituie titlu executoriu.
În același sens, prin decizia nr. 1247/2010 pronunțată de ICCJ în dosarul nr. 6136/2007 se statuează că: „hotărârea arbitrală este ea însăși un veritabil act jurisdicțional producând aceleași efecte ca o hotărâre judecătorească”.
Față de cele reținute, Tribunalul va admite plângerea formulată de BC, asociat al AIC S.R.L., împotriva rezoluției pronunțate de persoana desemnată din cadrul Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Iași, rezoluție pe care o schimbă în tot, în sensul că va admite cererea formulată de BC și dispune înregistrarea în Registrul Comerțului a mențiunilor cu privire la capital social, modificare date asociați persoane fizice, retragere asociați persoane juridice și alte mențiuni conform:
Hotărârii arbitrale nr. 18/14.12.2015 pronunțată de Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere, a Actului adițional la Actul constitutiv cu dată certă nr. 122/06.09.2014, a Actului constitutiv consolidat cu dată certă nr. 123/06.09.2014.
Începând cu 25 Mai 2018, Noul Regulament general privind datele cu caracter personal – Regulamentul (UE) 679/2016 aprobat de Parlamentul European și Consiliu în 27 aprilie 2016 a înlocuit Directiva 95/46/CE, actele legislative din statele membre prin care aceasta fusese implementată și, implicit, prevederile Legii nr. 677/2001.
Drept urmare, toate organizațiile care procesează date cu caracter personal sunt obligate să implementeze noile măsuri tehnice și organizatorice menite să asigure o protecție adecvată a datelor personale pe care le prelucrează în cadrul activității lor.
Regulamentul General de Protecție a Datelor Personale impune un set unic de reguli direct aplicabile în toate statele membre ale Uniunii Europene, având un impact semnificativ în toate sectoarele de activitate.
Toate companiile, agențiile guvernamentale, organizațiile non-profit și alte organizații care oferă bunuri și servicii persoanelor din Uniunea Europeană sau care colectează și analizează date legate de rezidenții Uniunii Europene trebuie să își revizuiască programele actuale de conformitate a protecției datelor, astfel încât să-și identifice problemele și să implementeze modificările în activitatea lor.
Fundația Camera de Arbitraj și Mediere
Vă aducem la cunoștință că Fundația ,,Camera de Arbitraj și Mediere”, cu sediul în mun. Iași, Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 2, bl. B2 colț, tr. 1, jud. Iași, cod de înregistrare fiscală 26253899, înregistrată în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor cu nr. 17/F/10.11.2009, cont IBAN RO17CARP024000671754RO01 deschis la Patria Bank – Sucursala Iaşi, prin reprezentant legal, în vederea asigurării conformității cu Regulamentul General de Protecție a Datelor Personale (GDPR), oferă:
SERVICII DE CONSULTANȚĂEXTERNALIZATĂ;
SERVICII DE DPO EXTERN;
FORMARE PROFESIONALĂ.
Sediu
IAȘI, Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 2, bl. B2 colț, Tr. 1
Site
www.arbitrajsimediere.ro
Telefon
0755.133.833
Facebook
#cameradearbitrajsimediere
SERVICII DE CONSULTANȚĂ EXTERNALIZATĂ PRIVIND IMPLEMENTAREA REGLEMENTĂRILOR GDPR
Consultanța externalizată privind implementarea și configurarea reglementărilor GDPRreprezintă osoluție practică și eficientă din punct de vedere al costurilor pentru organizațiile care nu dispun de expertiza și cunoștințele necesare în materie de protecție a datelor, pentru a-și îndeplini obligațiile care le revin în temeiul Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR).
Organizația noastră oferă tot suportul necesar înțelegerii în prima etapă a prevederilor GDPR, a modului în care acestea trebuie transpuse, prin evaluarea modului în care se realizează prelucrarea datelor în compania dumneavoastră, prin identificarea punctelor slabe și a eventualelor riscuri de securitate, prin asistarea selectării și implementării măsurilor tehnice și operaționale în cadrul companiei.
Proiectul începe cu un audit asupra datelor și fluxurilor companiei, pe direcțiile juridic, securitate și IT, apoi veți beneficia de acces la instruirea GDPR șila soluțiile de conformitate, de aplicarea celor mai bune practici pentru atingerea și menținerea conformității cu GDPR și nu în ultimul rând de mai multă încredere și o reputație îmbunătățită a afacerii dumneavoastră.
După elaborarea planului de conformitate, a politicilor și procedurilor de confidențialitate a datelor personale și revizuirea acordurilor și contractelor, compania poate opta pentru implementarea procedurilor și documentației juridice de către personalul intern sau poate externaliza implementarea.
Echipa noastră implementează politicile și procedurile GDPR astfel încât la final să aveți o fundație tehnică potrivită pentru noile drepturi ale clienților și partenerilor voștri.
Responsabilul cu protecția datelor are ca sarcini informarea și consilierea operatorului sau persoanei împuternicite de operator, precum și a angajaților care se ocupă de prelucrare, cu privire la obligațiile ce le revin în temeiul Regulamentului și al altor dispoziții de drept al Uniunii sau drept intern referitoare la protecția datelor, precum și monitorizarea respectării acestora.
De asemenea, are obligația de a furniza, la cerere, consiliere în ceea ce privește evaluarea impactului asupra protecției datelor și monitorizarea funcționării acesteia. DPO cooperează cu autoritatea de supraveghere și își asumă rolul de punct de contact pentru autoritatea de supraveghere privind aspectele legate de prelucrare, inclusiv consultarea prealabilă și, dacă este cazul, consultarea cu privire la orice altă chestiune.
Contractarea unui Responsabil cu Protecţia Datelor (DPO) din cadrul Camerei de Arbitraj și Mediere asigură îndrumarea, conștientizarea și instruirea personalului implicat în operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal, monitorizarea, gestionarea și raportarea încălcării datelor.
Membrii echipei pe sprijinul căreia ne bazăm sunt și formatori ai Cursului autorizat pentru ocupația de „Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal” – Cod C.O.R. 242231, putând astfel beneficia și de o reducere de 10% la cursurile de formare GDPR pe care le derulează.
CURSURI AUTORIZATE PENTRU OCUPAȚIA „RESPONSABIL CU PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL” – Cod C.O.R. 242231
Ca urmare a aplicării directe a GDPR, anumite organizaţii sunt obligate să desemneze o persoană ca Responsabil cu protecţia datelor cu caracter personal. Responsabilul cu protecţia datelor cu caracter personal este desemnat atât în cadrul organizaţiilor din sectorul public, cât şi a celor din sectorul privat.
În ceea ce priveşte organizaţiile din sectorul privat care nu au obligaţia legală de a desemna un Responsabil cu protecţia datelor cu caracter personal, atât Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum şi organismele competente de la nivelul Uniunii Europene cu atribuţii în acest domeniu, recomandă desemnarea unei astfel de persoane, în considerarea cerinţelor impuse prin GDPR.
DESCRIEREA CURSULUI
Programul de formare profesională tip specializare este autorizat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, are o durată de 180 ore de elemente teoretice şi practice, condiție de înscriere fiind absolvirea de studii superioare cu diplomă de licență.
Sesiunea de instruire se adresează tuturor categoriilor de personal implicat în departamentele de conformitate (și de protecția datelor, acolo unde există) din instituțiile de stat și private care lucrează cu informații cu caracter personal și altor persoane interesate. Participanții vor avea astfel ocazia de a-și îmbunătăți cunoștințele cu privire la protecția datelor cu caracter personal, în cadrul cursului fiind prezentate și explicate prevederile introduse de noul Regulament General privind Protecția Datelor (“GDPR”), corelat cu aspectele existente în practică, pentru a putea fi identificate cele mai bune soluții în vederea aplicării și respectării noilor obligații legale.
În urma absolvirii cursului se eliberează un certificat de absolvire recunoscut de Ministerul Muncii și de Ministerul Educaţiei Naționale şi este însoţit de suplimentul descriptiv care atestă dobândirea celor 10 competenţe profesionale prevăzute de Standardul ocupaţional pentru ocupaţia de „Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal”.
TAXA DE PARTICIPARE
Valoarea serviciilor de formare este de 2000 lei și include: suportul de curs, materiale informative, pauzele de cafea, apa minerală (plată).
Persoanele care au mai participat la cursuri organizate de Fundația „Camera de Arbitraj și Mediere” beneficiază de o reducere de 200 lei.
Prețul poate fi negociat în funcție de numărul cursanților (un cursant 2000 lei, doi cursanți 3500 lei, trei cursanți 4500 lei), în funcție de posibilitățile și disponibilitatea dumneavoastră.
Plata cursului se poate efectua înainte de începerea cursului sau în prima săptămână de curs, numerar sau cu ordin de plată.
Durata totală a programului de formare profesională este de 180 ore, din care 60 ore teoretice și 120 ore practice.
Perioada teoretică este structurată astfel:
Luni-Vineri (orele 16:00-20:00):
25 februarie – 1 martie 2019;
4 – 8 martie 2019;
11-12 martie 2019.
Sâmbătă (orele 10:00-14:00):
2 martie 2019;
9 martie 2019;
Perioada practică se desfășoară între 13 martie – 04 aprilie 2019.
TEMATICA PROPUSĂ
Modulul 1 – Noțiuni introductive cu privire la domeniul protecției datelor cu caracter personal (6 ore teorie – 12 ore practică);
Modulul 2 – Drepturile și obligațiile organizației în prelucrarea datelor cu caracter personal. Instrumente de informare (9 ore teorie – 18 ore practică);
Modulul 3 – Drepturile și obligațiile persoanelor implicate în prelucrarea datelor cu caracter personal. Instrumente de informare (6 ore teorie – 12 ore practică);
Modulul 4 – Identificarea instrumentelor de monitorizare a modului în care organizația respectă prevederile legislației privind protecția datelor cu caracter personal, organizarea și utilizarea acestora în cadrul organizației (8 ore teorie – 16 ore practică);
Modulul 5 – Sfera activităților aferente asistenței de specialitate acordate de responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal. Elaborarea planului de lucru al responsabilului cu protecția datelor cu caracter personal (12 ore teorie – 24 ore practică);
Modulul 6 – Relația cu autoritatea de supraveghere în domeniul protecției datelor cu caracter personal. Instrumente și situații specifice (4 ore teorie – 8 ore practică);
Modulul 7 – Aspecte specifice cu privire la rolul și activitatea responsabilului cu protecția datelor cu caracter personal (7 ore teorie – 14 ore practică);
Modulul 8 – Managementul riscului și securitatea informației (8 ore teorie – 16 ore practică).
0755.133.833
cameradearbitrajsimediere@gmail.com
Iași, Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 2, bl. B2 colț, tr. 1
Organizarea alegerilor pentru viitorii membri ai Consiliului de mediere
Perioada 02.03 – 03.03.2019 (Turul I)
31.03.2019 (Turul II)
Organizarea alegerilor pentru viitorii membri ai Consiliului de mediere
În perioada 02.03 – 03.03.2019 (Turul I) / 31.03.2019 (Turul II) vor avea loc alegerile pentru viitorii membri ai Consiliului de Mediere care își vor desfășura activitatea în perioada 2019-2023.
La data de 04.02.2019, Comisia electorală legal constituită a procedat la analiza fiecărui dosar de candidatură din totalul celor 23 dosare depuse, conform Regulamentului privind Alegerile în cadrul Consiliului de Mediere – 2019 și a decis asupra validării candidaturilor.
Din cele 23 dosare de candidatură, un număr de 16 dosare au fost verificate și validate, după cum urmează: Anastase Ileana, Asofronie Constantin, Bădulescu Dorin Valeriu, Carare Adriana, Ionescu Nicoleta, Ioniță Lucreția, Jurcă Angelica Elisabeta, Munteanu Mihai-Iulian, Păcurar Alin Romulus, Pintea Marta Bianca, Rădulescu Dragoș Marian, Sîrbu Daniela Maria, Stancu Anca-Lucia, Șuștac Zeno Daniel, Teslovan Adreana, Vlaicu Rodica.
Fundaţia „Camera de Arbitraj şi Mediere” susține candidatura doamnei CARARE Adriana pentru demnitatea de membru în Consiliul de Mediere, consiliu ce își va desfășura activitatea în perioada 2019-2023.
În ceea ce privește activitatea ca viitor membru al Consiliului de Mediere, doamna Adriana Carare își propune următoarele obiective:
Listă obiective:
Respectarea celor trei principii care guvernează instituția medierii și anume: neutralitate, imparțialitate și confidențialitate.
Promovarea solidarității medierii alături de celelalte profesii liberale prin stabilirea de relații de conlucrare cu alte organizații ale profesiilor liberale atât pe plan național, cât și internațional.
Inițierea unui dialog interprofesional pentru prezentarea corectă a problematicii medierii cu reprezentanții organizațiilor altor profesii: notari, avocați, consilieri juridici, executori judecătorești, magistrați. În acest sens, se vor încheia parteneriate cu Uniunea Națională a Notarilor Publici din România, Uniunea Națională a Barourilor din România, Ministerul Justiției, Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Educației Naționale, Ministerul Afacerilor Interne și cu alte autorități și instituții publice naționale. Protocoalele încheiate vor avea ca obiectiv asigurarea dialogului și a colaborării între profesia de mediator și instituțiile enunțate, în vederea dezvoltării profesiei de mediator, prin: definirea rolului notarului, avocatului și al consilierului juridic în procedura de mediere, inclusiv introducerea în programa școlară a medierii, cel puțin cu statut de disciplină opțională.
Listă obiective:
Înființarea unei Case de Ajutor Reciproc a Mediatorilor și a unei Case de Pensii a Mediatorilor.
Elaborarea unui ghid de practică unitară de domeniile în care este incidentă medierea, inclusiv un ghid pentru evidența financiar contabilă și arhivarea documentelor incidente activității de mediere.
Promovarea profesiei de mediator și a practicării acesteia prin orice mijloace, cu precădere în mass media.
Asigurarea condițiilor pentru exercitarea profesiei de mediator pe baza liberei inițiative și în condiții de concurență, în conformitate cu dispozițiile legale, cu regulile statutare și cu principiile deontologice.
Identificarea nevoilor mediatorului privind exercitarea profesiei în raport cu sistemul public și sistemul privat.
Implementarea în Codul Deontologic al Mediatorului a dispozițiilor referitoare la asigurarea de răspundere civilă profesională. Această asigurare are drept scop protejarea mediatorului practician în cazul în care este antrenată răspunderea acestuia (asigurarea unor riscuri profesionale).
Listă obiective:
Inițierea de acțiuni pe lângă Ministerul Justiției și Consiliul Superior al Magistraturii pentru crearea instituției judecătorului delegat pentru încuviințarea acordurilor de mediere.
Încurajarea practicii privind înfățișarea părților acordului de mediere la instanța de judecată sau la instituția permanentă de arbitraj pentru a cere îndeplinirea procedurilor legale în vederea pronunțării unei hotărâri care să consfințească înțelegerea lor.
Introducerea instituției Mediatorului din oficiu la instanțele de judecată, la parchetele de pe lângă instanțele de judecată și la secțiile de poliție, care să fie plătit prin ajutor public judiciar, pentru persoanele cu venituri reduse.
Implementarea într-un mod eficient și eficace a modificărilor Legii nr. 192/2006 privind medierea și exercitarea profesiei de mediator, așa cum rezultă din decizia Curții Constituționale nr. 560/2018.
Asigurarea unui acces mai bun la justiție, ca parte a politicii României, dar și a Uniunii Europene, de instituire a unui spațiu de libertate, securitate și justiție, prin facilitarea accesului la metode de soluționare a litigiilor atât pe cale judiciară, cât și extrajudiciară.
Consiliul de mediere
Consiliul de mediere este un organism autonom, cu personalitate juridică, de interes public, cu atribuții de reglementare și control în domeniul medierii.
Consiliul de mediere este format din 9 (nouă) membri titulari și 3 (trei) membri supleanți, aleși prin vot direct și secret de către mediatorii autorizați cu drept de vot, înscriși în Tabloul mediatorilor.
Alegerea membrilor Consiliului de mediere are loc în condițiile Legii, Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului de mediere, a Statutului profesiei de mediator și ale Procedurilor de organizare a alegerilor.
Votul se consideră valabil exprimat dacă au fost exprimate maximum nouă opțiuni, prin încercuirea numărului înscris în dreptul candidatului sau candidaților înregistrați oficial prin tipărire în Buletinul de vot.
Pentru confirmarea exprimării votului direct și secret la urnă, fiecare mediator care și-a exprimat votul va semna în lista de votanți și va aplica ștampila formei de exercitare a profesiei alături de semnătură.
Condiții de participare la alegeri a mediatorilor autorizați
La alegeri pot participa, cu drept de vot, mediatorii care sunt înscriși în Tabloul mediatorilor autorizați, nu a intervenit nici o cauză de suspendare din exercitarea profesiei la data exercitării dreptului de vot și nu este mediator inactiv în sensul art. 26 alin. 3) din Statutul profesiei de mediator.
Alegerea membrilor Consiliului de mediere se face pe baza votului exprimat direct și secret, prin completarea unui singur Buletin de vot pentru fiecare vot exprimat, depus în urnă.
Fiecare mediator înscris pe lista de votanți are dreptul să își exprime votul pe un singur Buletin de vot, pentru minimum un candidat și maximum nouă candidați pentru fiecare tur de alegeri.
Buletinele de vot se tipăresc în număr egal cu cel al mediatorilor cu drept de vot conform listei finale, la care se adaugă o marjă de 5% pentru a acoperi eventualele situații de forță majoră și sunt înseriate.
Procedura de alegere și validare a membrilor Consiliului de mediere (Comisia de validare a voturilor)
Voturile exprimate sunt validate și numărate de către Comisia de validare a voturilor, care va anunța public numărul de voturi obținute de către fiecare candidat, după întocmirea procesului verbal în care se consemnează rezultatul votului în ordine descrescătoare a voturilor obținute. Lista se va afișa și pe site-ul Consiliului de mediere.
Primii nouă candidați care au obținut cel mai mare număr de voturi, dar nu mai puțin de 5% din numărul voturilor valabil exprimate, conform procesului verbal întocmit de către Comisia de validare a voturilor, sunt declarați de aceasta ca fiind aleși pentru calitatea de membru al Consiliului de mediere.
Următorii trei candidați, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obținute, dar nu mai puțin de 5% din numărul total de voturi valabil exprimate, sunt declarați de către Comisia electorală ca membri supleanți ai Consiliului de mediere.
Consiliul de mediere ia act de rezultatul alegerilor, publică pe site-ul propriu rezultatul alegerilor transmis de către Comisia electorală și anunță data ședinței de constituire a noului Consiliu de mediere.
În situația în care nu sunt întrunite cumulativ condițiile care să asigure constituirea legală a noului consiliu de mediere, respectiv 9 (nouă) membri titulari și 3 (trei) membri supleanți care au obținut un număr de voturi mai mare sau cel puțin egal cu 5% din totalul de voturi valabil exprimate, se va organiza un nou tur de alegeri, până la completarea componenței legale a Consiliului de mediere. Rezultatul noului tur de alegeri completează lista anterioară fără să modifice ordinea anterioară a ocupării locurilor de membru în Consiliul de mediere.
Acțiune în anularea hotărârii AGA, anularea actului adițional la actul constitutiv și a actului constitutiv consolidat în cazul unei societăți cu răspundere limitată
Situația de fapt
Prin cererea de arbitrare formulată la data de 20.11.2015, reclamantul BC, în nume propriu și în calitate de asociat al S.C. AIC S.R.L., s-a adresat Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași solicitând, în contradictoriu cu pârâții TI, CD și S.C. N S.R.L.:
anularea Hotărârii Adunării Generale a Asociaților S.C. AIC S.R.L. nr. 543/22.07.2014,
anularea Actului Adițional la Actul Constitutiv al S.C. AIC S.R.L. având Încheierea de Dată Certă nr. 122/06.09.2014, respectiv
anularea Actului Constitutiv consolidat al S.C. AIC S.R.L. având Încheierea de Dată Certă nr. 123/06.09.2014.
În motivarea cererii reclamantul a arătat, în esență, că la data de 22.07.2014, Adunarea Generală a Asociaților alcătuită din TI, deținător a 84.000 părți sociale reprezentând 60% din capitalul social, BC și CD, fiecare la rândul său deținător a câte 28.000 părți sociale reprezentând 20% din capitalul social, a emis Hotărârea AGA a S.C. AIC S.R.L. cu nr. 543/22.07.2014.
Prin această hotărâre se aprobă:
cooptarea unui nou asociat, respectiv S.C. N S.R.L.;
majorarea capitalului social al societății de la 1.400.000 lei la 9.000.000 lei prin aport la capitalul social al S.C. N S.R.L.;
aportul la capitalul social al S.C. N S.R.L., în cuantum de 7.600.000 lei să se facă prin transformarea creanțelor în sumă de 5.600.000 lei, pe care această societate le are la S.C. AIC S.R.L., în capital social, precum și prin aportul în numerar în sumă de 2.000.000 lei conform Raportului de expertiză contabilă.
Modificări survenite urmare Hotărârii Adunării Generale a Asociaților
În data de 06.09.2014 a fost redactat și semnat, la Societatea Profesională Notarială AB, Actul Adițional la Actul Constitutiv al S.C. AIC S.R.L. având Încheierea de Dată Certă nr. 122/06.09.2014, în care se consemnau toate modificările aprobate prin Hotărârea Adunării Generale a Asociaților sus-menționată.
Conform procedurii, s-a trecut la întocmirea unui nou Act Constitutiv al S.C. AIC S.R.L., document redactat și semnat la SPN AB. Toate aceste modificări au fost întocmite și transmise către înregistrare la O.N.R.C, astfel cum reiese din informațiile furnizate în extrase.
Având în vedere că majorarea de capital al S.C. AIC S.R.L. s-a realizat prin aportul în creanțe al S.C. N S.R.L. la capitalul social, astfel cum reiese din Raportul de Expertiză Contabilă anexat cauzei, iar dispozițiile art. 16 alin (3) din Legea societăților nr. 31/1990 prevăd interdicția de a aduce un aport de această natură în cazul societăților cu răspundere limitată, reclamantul consideră că actele vizate de această acțiune au fost constituite prin încălcarea dispozițiilor imperative ale legii, fiind lovite de nulitate absolută și solicită restabilirea situației anterioare acestor operațiuni.
În drept, au fost invocate dispozițiile art. 16 alin. (3), art. 215 alin. (2) și art. 221 coroborat cu art. 210 din Legea societăților nr. 31/1990 cu modificările și completările ulterioare.
Deliberând asupra prezentei cauze:
Tribunalul arbitral constată că la dosar există convenția arbitrală care investește Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere să soluționeze prezenta cauză, convenție sub forma compromisului înregistrat sub nr. 159 din 20.11.2015, încheiat între BC, în nume propriu și în calitate de asociat al S.C. AIC S.R.L. și TI, CD, respectiv S.C. N S.R.L. prin administrator unic.
Prin compromis părțile convin ca litigiul intervenit între ele, având ca obiect anularea hotărârii AGA, actului adițional la actul constitutiv și a actului constitutiv consolidat menționate, să fie soluționat prin arbitraj de către Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași, în conformitate cu Regulile de procedură arbitrală ale acestei instituții.
Instanța arbitrală constată că sunt îndeplinite toate condițiile pentru judecarea cauzei prin procedura arbitrală de către Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere, în conformitate cu Regulile de procedură arbitrală ale acestei instituții permanente de arbitraj, respectiv:
tribunalul arbitral este legal sesizat, este competent să soluționeze litigiul, raportat la arbitrabilitatea cauzei, cererea de arbitrare poate face obiectul arbitrajului, este legal constituit, arbitrul unic desemnat de către părți prin convenția arbitrală a acceptat misiunea stabilită, iar taxa arbitrală a fost achitată de către reclamant,
și urmează a examina acțiunea, ținând seama de susținerile părților și toate înscrisurile depuse la dosar.
Procedura:
Tribunalul arbitral constată că pârâții TI, CD și S.C. N S.R.L. prin administrator unic, după comunicarea cererii de arbitrare și a Regulilor de procedură arbitrală ale Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași, au făcut mențiunea expresă că nu doresc să depună întâmpinare și cerere reconvențională.
Instanţa a încuviinţat şi a fost administrată proba cu înscrisurile existente la dosarul cauzei.
La primul termen de judecată părțile au solicitat un termen scurt în vederea stingerii litigiului prin încheierea unui acord de mediere între reclamantul BC și pârâții TI, CD, respectiv S.C. N S.R.L. prin administrator unic.
În urma participării la ședința de mediere, părțile au declarat că sunt de acord cu anularea hotărârii AGA, a actului adițional la actul constitutiv și a actului constitutiv consolidat, au consimțit la încheierea acordului de mediere și au solicitat revenirea la situația anterioară acestor operațiuni întrucât sunt lovite de nulitate absolută.
Ulterior au depus la dosarul cauzei Acordul de mediere nr. 04 încheiat la data de 14.12.2015 în baza Contractului de Mediere nr. 04/14.12.2015 și Procesul verbal de închidere a cazului nr. 04/14.12.2015, solicitând tribunalului arbitral să ia act de înțelegerea lor.
Față de cele învederate, reclamantul BC solicită admiterea cererii de arbitrare așa cum a fost formulată și obligarea pârâtei S.C. N S.R.L. la plata cheltuielilor arbitrale constând în taxa arbitrală, pârâții achiesând la cererea acestuia.
În temeiul art. 196 coroborat cu art. 132 alin. (2) din Legea societăților nr. 31/1990, hotărârile adunării generale a unei societăți cu răspundere limitată, contrare legii, pot fi atacate în justiție în termen de 15 zile de la data la care asociatul a luat cunoștință de hotărârea pe care o atacă, însă conform dispozițiilor art. 132 alin. (3), dacă se invocă motive de nulitate absolută, cum este cazul aportului în creanțe la capitalul social al unei societăți cu răspundere limitată, dreptul la acțiune este imprescriptibil.
Analizând susţinerile părților şi documentele existente la dosarul cauzei, respectiv conținutul acordului de mediere încheiat între părți și al procesului verbal de închidere a cazului, având în vedere dispozițiile Legii societăților nr. 31/1990 menționate anterior, tribunalul arbitral reţine că acțiunea reclamantului este întemeiată.
Față de cele menționate, tribunalul arbitral va lua act de acordul de mediere și va admite acțiunea formulată de reclamantul BC, în nume propriu și în calitate de asociat al S.C. AIC S.R.L., în contradictoriu cu pârâții TI, CD și S.C. N S.R.L. prin administrator unic, constatându-se nulitatea absolută a hotărârii AGA, a actului adițional la actul constitutiv și a actului constitutiv consolidat.
Prezenta hotărâre arbitrală se va înscrie de către părți la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Iaşi, moment de la care devine opozabilă tuturor asociaților potrivit art. 132 alin. (10) din Legea societăților nr. 31/1990, iar părțile vor fi repuse în situația anterioară încheierii operațiunilor sus-menționate.
În baza art. 595 alin. (1) din Codul de procedură civilă, pârâta S.C. N S.R.L. va fi obligată la plata sumei reprezentând taxa arbitrală.
Față de manifestarea de voință a părților, instanța arbitrală ia act de acordul de mediere care va fi cuprins în integralitatea sa în dispozitivul hotărârii arbitrale.
Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Iaşi a respins cererea de înregistrare a mențiunilor privind capitalul social, modificare date asociați persoane fizice, retragere asociați persoane juridice și alte mențiuni conform Hotărârii arbitrale nr. 18/14.12.2015.
Împotriva rezoluției de respingere a cererii de înregistrare mențiuni în Registrul Comerțului pentru S.C. AIC S.R.L. a fost formulată plângere la Tribunalul Iași, Secția civilă – Contencios administrativ și fiscal, iar instanța a admis acțiunea apreciind că este fondată, pentru motivele pe care le vom detalia în următorul articol.
Acțiune în anularea și radierea incidentelor de plăți din Centrala Incidentelor de Plăți, din Fișierul Național al Persoanelor cu Risc și Fișierul Național de Incidente de Plăți
Obiectul cererii de arbitrare
Prin cererea de arbitrare formulată la data de 29.06.2018, reclamanta S.C. A S.R.L. s-a adresat Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași solicitând:
anularea și radierea incidentului de plată înregistrat în Centrala Incidentelor de Plăți a Băncii Naționale a României la data de 19.06.2018 cu privire la Biletul la Ordin seria STBA6CD nr. 0976234,
respectiv din Fișierul Național de Incidente de Plăți (FNIP) – Fișierul Național de Bilete la Ordin (FNBO) și Fișierul Național al Persoanelor cu Risc (FNPR).
În motivarea cererii reclamanta a arătat, în esență, că a încheiat Contractul de vânzare-cumpărare nr. 20/31.08.2017, în calitate de cumpărător, cu S.C. RA S.A., în calitate de vânzător, având ca obiect vânzare-cumpărare de oțel beton fasonat.
Situația de fapt
Reclamanta S.C. A S.R.L. a mai arătat că în baza relaţiilor comerciale desfăşurate în realizarea obiectului său de activitate, pentru garantarea achitării unor debite, a emis la data de 21.05.2018 către pârâta S.C. RA S.A. biletul la ordin seria STBA6CD nr. 0976234, în valoare de 68.837,45 lei, scadent la data de 18.06.2018.
La data de 19.06.2018, biletul la ordin menţionat a fost introdus la plată de către societatea pârâtă S.C. RA S.R.L.
Conform cererii nr. 79342 din 19.06.2018 de înscriere a refuzului bancar privind biletul la ordin, emisă de persoana declarantă C. Bank, biletul la ordin a fost prezentat la plată la termen, dar suma de 463,22 lei a fost refuzată la încasare din lipsă parțială de disponibil, S.C. A A.R.L. fiind înscrisă în CIP, în FNIP – FNBO și FNPR.
Susținerile reclamantei
S.C. A S.R.L. susține că ulterior înregistrării privind incidentul de plată în CIP, a achitat de îndată pârâtei S.C. RA S.A. diferența de bani aferentă biletului la ordin, emis la data de 21.05.2018 și scadent la data de 18.06.2018.
Societatea reclamantă a precizat că lipsa de disponibil la momentul prezentării biletului la ordin la plată nu îi este imputabilă ori frauduloasă, întrucât:
pe de o parte, reclamanta la rândul său trebuia să primească în contul bancar diverse sume de bani datorate de proprii debitori până la momentul indicat ca scadenţă în BO; plăţile au fost întârziate din motive străine de societate şi pe care nu le putea prevedea,
pe de altă parte, debitele existente între părţi au fost stinse de îndată.
Scop
În raport de înscrierea în CIP, reclamanta a arătat că este de natură a perturba activitatea societăţii prin efectele pe care le are asupra posibilităţii de a mai realiza plăţi prin intermediul instrumentelor de plată.
Societatea are numeroase contracte, iar plăţile ce trebuie efectuate periodic au o valoare considerabilă ce nu poate fi achitată în numerar.
De asemenea, arată că în baza relaţiilor comerciale societatea realizează venituri în funcţie de posibilităţile de plată ale propriilor clienţi, aspect care implică efectuarea de plăţi proprii la anumite termene, în acest sens fiind necesară uzitarea instrumentelor de plată.
Față de motivele arătate:
Reclamanta a solicitat tribunalului arbitral ca în baza lucrărilor dosarului și a probatoriului administrat să constatate:
ca fiind efectuată integral plata privind BO seria STBA6CD nr. 0976234, în valoare de 68.837,45 lei, emis la data de 21.05.2018 și scadent la data de 18.06.2018,
că înregistrarea privind incidentul de plată în CIP a rămas fără obiect și pe cale de consecință să dispună radierea din CIP, din FNIP – FNBO și FNPR.
În drept, au fost invocate dispozițiile art. 13 alin. (1) din Regulamentul nr. 1/2012 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi.
Deliberând asupra prezentei cauze civile:
Tribunalul arbitral constată că la dosar există convenția arbitrală care investește Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere să soluționeze prezenta cauză, convenție sub forma compromisului înregistrat sub nr. 115 din 29.06.2018, încheiat între S.C. A S.R.L. și S.C. RA S.A. prin care „părțile convin ca litigiul intervenit între ele, având ca obiect anularea și radierea incidentului de plată înregistrat la Centrala Incidentelor de Plăți la data de 19.06.2018 cu privire la biletul la ordin seria STBA6CD nr. 0976234 emis de către S.C. A S.R.L., ca urmare a refuzării la plată a biletului la ordin menționat, să fie soluționat pe calea arbitrajului” și că este legal sesizat în conformitate cu prevederile Regulilor de procedură arbitrală ale Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere.
Competență:
În baza prev. art. 579 C.pr.civ. și ale art. 36 din Regulile de procedură arbitrală ale Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere referitoare la verificarea competenței, văzând și convenția arbitrală nr. 115/29.06.2018 încheiată între S.C. A S.R.L. și S.C. RA S.A., tribunalul arbitral a constatat că este competent să soluționeze litigiul.
Arbitrabilitate:
Raportat la arbitrabilitatea cauzei, tribunalul arbitral a analizat cererea de arbitrare având ca obiect anularea și radierea incidentului de plată înregistrat în Centrala Incidentelor de Plăți la data de 19.06.2018 cu privire la biletul la ordin seria STBA6CD nr. 0976234, emis de către S.C. A S.R.L., ca urmare a refuzării la plată a biletului la ordin menționat și a stabilit că aceasta poate face obiectul arbitrajului, conform art. 542 din Codul de procedură civilă.
Constituirea tribunalului arbitral:
Tribunalul arbitral a constatat că este legal constituit în conformitate cu prevederile Regulilor de procedură arbitrală ale Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași.
Arbitrul unic desemnat de către părți prin convenția arbitrală nr. 115/29.06.2018, a acceptat misiunea stabilită în baza reglementărilor cuprinse în Regulile de procedură arbitrală prin Actul de misiune nr. 117 din 29.06.2018.
Taxa arbitrală:
Cu privire la obligația de achitare a taxei arbitrale, tribunalul arbitral constată că reclamanta S.C. A S.R.L. a achitat la data de 29.06.2018 suma de 200 lei conform chitanței seria AR nr. 1997, reprezentând taxa de înregistrare a dosarului pe rolul instituției permanente de arbitraj și suma de 1000 lei conform chitanței seria AR nr. 1998, reprezentând taxa arbitrală calculată conform Normelor privind taxele şi cheltuielile arbitrale ale Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere.
Instanța arbitrală constată că reclamanta prin reprezentant legal, după comunicarea Regulilor de procedură arbitrală ale Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași la data de 02.07.2018, a făcut mențiunea expresă, în scris, la aceeași dată, că solicită fixarea unui termen de judecată de îndată conform art. 27 alin. (4) din Regulile de procedură arbitrală.
Întâmpinare
Reprezentantul convențional al pârâtei depune la dosarul cauzei întâmpinare prin care arată în mod expres că pârâta este de acord cu cererea de arbitrare așa cum a fost formulată și că solicită instanței arbitrale ca, făcând aplicarea dispozițiilor art. 454 C.pr.civ., să nu dispună obligarea acesteia la plata cheltuielilor arbitrale
Instanţa a încuviinţat şi a fost administrată proba cu înscrisurile depuse la dosar.
Conform cererii de înscriere a refuzului bancar privind biletul la ordin menționat, emisă sub nr. 79342 din 19.06.2018 de persoana declarantă C. Bank, biletul la ordin seria STBA6CD nr. 0976234, emis la data de 21.05.2018 cu data scadenței 18.06.2018, în valoare de 68.837,45 lei, a fost prezentat la plată la termen de către pârâta S.C. RA S.A., dar suma de 463,22 lei a fost refuzată la încasare din lipsă parțială de disponibil, societatea reclamantă fiind înscrisă în Centrala Incidentelor de Plăţi.
Ulterior înregistrării incidentului de plată, societatea reclamantă a achitat către societatea pârâtă suma de bani aferentă biletului la ordin seria STBA6CD nr. 0976234, refuzată la încasare, după cum rezultă din dovada plății în lei cu ordin simplu din 19.06.2018, emisă de C. Bank la data de 19.06.2018 și depusă la dosarul cauzei. Potrivit înscrisului menționat, reclamanta a achitat integral la data de 19 iunie 2018 suma restantă de 463,22 lei reprezentând contravaloare plată facturi prin ordin de plată nr. 5033280114051769, debitul existent între părți fiind stins.
Reglementarea exclusivă a biletului la ordin se realizează în art. 104-107 din Legea nr. 58/1934 asupra cambiei și biletului la ordin. În cadrul art. 106 se menționează că ,,sunt aplicabile biletului la ordin, în măsura în care nu sunt incompatibile cu natura acestui titlu, dispoziţiunile relative la cambie, privind: girul (art. 13-23); scadența (art. 36-40); plata (art. 41- 46); (…) anularea şi înlocuirea titlului (art. 89-93)”.
Faţă de situaţia de fapt menţionată, instanţa arbitrală reţine că, în drept, sunt aplicabile dispoziţiile art. 13 alin. (1) din Regulamentul nr. 1/2012 privind organizarea şi funcţionarea la BNR a Centralei Incidentelor de Plăţi, conform cărora:
„anularea înregistrărilor privind incidentele de plăţi din baza de date a CIP se poate face de către persoanele declarante, în baza unei hotărâri judecătoreşti executorii, prin care se dispune anularea acestora”.
Potrivit art. 2 pct. 1 şi pct. 2 lit. b2) din Regulamentul BNR nr. 1/2012, incidentul de plată reprezintă: „neîndeplinirea întocmai şi la timp a obligaţiilor titularilor de cont în timpul procesului de decontare a instrumentului de plată, obligaţii rezultate prin efectul legii, a căror neîndeplinire este adusă la cunoştinţa CIP de către persoanele declarante”
incidentul de plată major în cazul biletului la ordin/cambiei există în situaţia în care „biletul la ordin/cambia cu scadenţă la vedere este refuzat(ă) la plată din lipsă parțială de disponibil, în cazul prezentării la plată în termen”.
În conformitate cu art. 7 alin. (2) din Regulament: „în cazul în care instituţia de credit trasă, a trasului acceptant sau a subscriitorului a decis refuzul la plată al cecului, cambiei ori biletului la ordin, persoana declarantă are obligaţia ca, cel târziu în ziua bancară următoare zilei refuzului, să transmită la CIP refuzurile la plată pentru cecuri, cambii şi bilete la ordin”.
Tribunalul arbitral reține că reclamanta a depus toate diligențele pentru a intra în legalitate, achitând sumele datorate, considerându-se astfel că lipsa de disponibil în cont la un anumit moment și pentru o sumă minimă nu poate fi considerată ca o culpă gravă a reclamantei care să aibă consecinţe de natura înscrierii incidentului de plată și emiterii unei interdicţii bancare de a emite bilete la ordin.
Față de aceste considerente, analizând documentele existente la dosarul cauzei, raportat la dispoziţiile legale mai sus citate, instanța arbitrală reţine că acțiunea reclamantei în anularea și radierea incidentului de plată din data de 19.06.2018 ca urmare a refuzării la plată a Biletului la Ordin seria STBA6CD nr. 0976234, este întemeiată și o va admite.
Pe cale de consecință, tribunalul arbitral constată că înregistrarea aferentă în Centrala Incidentelor de Plăți (CIP), în Fișierul Național de Incidente de Plăți (FNIP) – Fișierul Național de Bilete la Ordin (FNBO) și Fișierul Național al Persoanelor cu Risc (FNPR) rămâne fără obiect și dispune radierea acesteia.
Se va lua act că reclamanta nu a solicitat cheltuieli arbitrale.
Definit de art. 541 din Codul de procedură civilă,,o jurisdicţie alternativă avândcaracter privat”, arbitrajul reprezintă o modalitate nestatală de soluţionare a litigiilor civile, aleasă de părţi, de comun acord, pentru soluţionarea litigiului într-o formă procesuală, stabilită de acestea, exercitată de persoana fizică în calitate de arbitru, faţă de care instanţele judecătoreşti statale îndeplinesc funcţii de sprijin şi control, în limitele legii. În urma acestei procedurijudiciare, reglementată în art. 541-621 din Codul de procedură civilă, rezultă o hotărâre definitivă şi obligatorie, care constituie titlu executoriu și se execută silit întocmai ca o hotărâre judecătorească.
IAȘI, Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 2, bl. B2 colț, Tr. 1
Site
www.arbitrajsimediere.ro
Telefon
0755.133.833
Facebook
#cameradearbitrajsimediere
Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași
Pe lângă Fundația Camera de Arbitraj și Mediere este organizată și își desfășoară activitatea, începând cu anul 2009, instituția permanentă de arbitraj cu denumirea Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere, prin intermediul căreia se soluționează numeroase litigii între persoane fizice şi/sau juridice având ca obiect drepturi patrimoniale. Nu este deloc de neglijat faptul că, până în prezent, Tribunalul de Arbitraj Judiciar Iași a soluționat numeroase litigii și se bucură de recunoaștere la nivel zonal, având activitatea extinsă și la nivel național.
Bogata practică judiciară dovedește larga utilizare în practică a acestei modalități de soluționare a litigiilor.
Procedura arbitrală reglementată de Codul de procedură civilă este asemănătoare procedurii de drept comun, cu unele adaptări corespunzătoare. Trebuie precizat că legea permite părților să stabilească anumite derogări de la prevederile legale, caz în care dispozițiile contractuale vor avea prioritate.
În întreaga procedură arbitrală trebuie să se asigure părților, sub sancțiunea nulității hotărârii arbitrale, egalitatea de tratament, respectarea dreptului la apărare și a principiului contradictorialității. Părțile pot participa la dezbateri personal sau prin reprezentanți, putând solicita și judecata în lipsă, pe baza actelor de la dosar.
Încheierea unei convenţii arbitrale reprezintă condiţia preliminară a organizării arbitrajului, a investirii valabile a tribunalului arbitral cu soluţionarea litigiului dedus judecăţii.
Avantajele arbitrajului față de justiția statală tradițională sunt multiple. Astfel, printre acestea, pot fi amintite posibilitatea părților de a alege arbitrii care urmează să soluţioneze litigiul dintre ele, termenul de soluționare de cel mult 6 luni, taxele reduse în raport cu taxele judiciare de timbru, caracterul lipsit de publicitate al litigiilor deduse soluționării tribunalului arbitral, posibilitatea soluționării litigiului în echitate, hotărârea arbitrală este definitivă şi obligatorie pentru părţi, constituind titlu executoriu.
Art. 549 C.pr.civ. distinge două tipuri de convenţii arbitrale, în funcţie de momentul încheierii acestora şi de relaţia cu contractul principal dintre părţi: ,,convenţia arbitrală se poate încheia fie sub forma unei clauze compromisorii, înscrisă în contractul principal ori stabilită într-o convenţie separată, la care contractul principal face trimitere, fie sub forma compromisului.” Astfel, cele două forme ale convenţiei arbitrale sunt compromisul şi clauza compromisorie. Efectul principal al convenţiei arbitrale îl constituie excluderea competenţei instanţelor judecătoreşti pentru litigiul care face obiectul pretenţiei.
Diferența dintre clauza compromisorie și compromis este dată de momentul diferit în care se convine asupra soluționării diferendelor și anume, în cazul clauzei compromisorii este vorba despre un acord anterior oricărei neînțelegeri între părți, spre deosebire de compromis care are ca obiect litigii deja existente ce urmează a fi soluționate pe calea arbitrajului.
Clauza compromisorie apare înscrisă în contractul principal (modalitatea cea mai uzitată în practică) sau stabilită într-o convenție separată la care contractul principal face trimitere și reprezintă prevederea contractuală prin care părțile se obligă să soluționeze pe cale arbitrală neînțelegerile ce s-ar ivi între acestea cu ocazia ducerii la îndeplinire a contractului.
Clauza compromisorie are caracter de act preparator, părțile inserând această clauză în contractul încheiat între ele sau pot să o adauge chiar ulterior încheierii contractului, dar întotdeauna înainte de ivirea litigiului.
Compromisul este o convenție prin care părțile supun spre rezolvare arbitrajului un litigiu existent între ele, arătându-se, sub sancțiunea nulității, dacă părțile au ales un centru permanent de arbitraj, cu un regulament propriu de organizare și funcționare, obiectul litigiului și numele arbitrilor sau modalitatea de numire a acestora. Compromisul se poate încheia chiar dacă litigiul intervenit între părți este deja pe rolul unei alte instanțe.
În domeniul arbitrajului,Fundația Camera de Arbitraj și Mediere organizează cursuri de formare inițială, cu o durată de 80 de ore, adresate persoanelor cu studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniul juridic.
În urma absolvirii cursului de formare profesională pentru ocupația ,,Arbitru” participanții au posibilitatea de a fi arbitri în cadrul arbitrajului ad-hoc sau de a deveni arbitri în cadrul unei instituții permanente de arbitraj cum este cea a Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere.
Totodată, cursanții beneficiază de reduceri pentru participarea ulterioară la alte cursuri de formare profesională a adulţilor organizate şi desfăşurate de Fundația Camera de Arbitraj şi Mediere!
0755.133.833
cameradearbitrajsimediere@gmail.com
Iași, Bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 2, bl. B2 colț, tr. 1
Curs de “Expert achiziții publice” – cod COR 214 946
28 ianuarie – 11 februarie 2019
Fundația „Camera de Arbitraj și Mediere” organizează curs de „Expert achiziții publice” – Cod C.O.R. 214946 la Iași, în perioada 28 ianuarie – 11 februarie 2019, autorizat de Ministerul Muncii
Ocupaţia de ,,Expert achiziţii publice” este necesară în vederea aplicării corecte şi consecvente a tuturor prevederilor legale referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică şi/sau a acordurilor cadru de către autorităţile contractante.
„Expertul în achiziţii publice” sprijină şi consiliază personalul tehnic/economic de execuţie şi administrativ/juridic în luarea unor decizii corecte privind achiziţionarea de produse/servicii/lucrări care să corespundă cerinţelor esenţiale prevăzute de legislaţia aplicabilă, în condiţii de deplină legalitate. În acest sens, expertul în achiziţii publice acordă consultaţii, la cerere, individuale sau în grup, pentru problemele apărute în instituţia respectivă, la însuşirea şi implementarea legislaţiei aplicabile.
Cursul are o durată de 40 ore, iar în urma evaluării se acordă Certificat de Absolvire, însoțit de suplimentul descriptiv în care sunt înscrise competenţele dobândite, certificat recunoscut atât de Ministerul Muncii, cât și de Ministerul Educaţiei.
Programa cursului este de actualitate, include o diversitate de studii de caz și aplicații practice, precum și dezbateri privind probleme de maximum interes, cu abordări eficiente.
Examenul constă din:
a) proba practică – o procedură de achiziţie publică stabilită de comun acord între formator şi cursanţi;
b) test tip grilă.
Nota de absovire a cursului va fi media aritmetică a celor două probe.
Până la data eliberării certificatului de absolvire cursanţii care au absolvit cursul vor primi adeverinţă de absolvire eliberată de Fundaţia ,,Camera de Abitraj şi Mediere” Iaşi.
28 ianuarie – 1 februarie 2019, orele 17:00-20:00;
2 februarie 2019, orele 09:00-13:00;
4 – 8 februarie 2019, orele 17:00-20:00;
9 februarie 2019, orele 09:00-13:00;
11 februarie 2019, orele 17:00-19:00.
Fundația Camera de Arbitraj și Mediere
Cursul este util persoanelor care activează sau sunt interesate de domeniul achizițiilor publice, utilizează platforma SICAP și participă la licitații în calitate de ofertant sau autoritate contractantă.
IMPORTANT
Facem mențiunea că persoanele care ocupă poziția de expert/responsabil achiziții publice în cadrul proiectelor finanțate cu fonduri nerambursabile au cu precădere nevoie să urmeze acest curs.
Taxa de participare este de 900 lei
Include şi taxa de examinare, pauzele de cafea, apa minerală (plată), sucuri.
REDUCERE
Persoanele care au mai participat la cursuri organizate de Fundația „Camera de Arbitraj și Mediere” beneficiază de o reducere de 200 lei.
Plata cursului
Se poate efectua după cum urmează: cu ordin de plată, integral, înainte de începerea cursului; cu ordin de plată, integral, în prima săptămână de curs; numerar, integral, la curs.
Ing. Simin Dan
Programul este susținut de Ing. Simin Dan – Expert Formator Achiziţii Publice cu experienţă în domeniile achiziţii, tehnic şi investiţii de 27 de ani.
CONTACT
Pentru detalii și înscrieri vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon: 0755.133.833 ori pe adresa de e-mail: cameradearbitrajsimediere@gmail.com.
Formular înscriere curs expert achiziții publice 2019
„ARBITRAJUL ÎN CONTEXT EUROPEAN MODALITATE EFICIENTĂ DE SOLUȚIONARE A LITIGIILOR”
Vineri, 14 decembrie, Fundația „Camera de Arbitraj și Mediere”, cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie Iași, al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, precum și al Asociației Europene a Studenților în Drept ELSA Iași, a fost gazda Conferinței internaționale cu tema „Arbitrajul în context european – modalitate eficientă de soluționare a litigiilor”.
Lucrările evenimentului, susținute în Sala de conferinţe a Camerei de Comerţ şi Industrie Iași, au creat un spațiu al dialogului și al colaborării în ceea ce privește soluţionarea conflictelor pe calea arbitrajului, participanții având posibilitatea de a supune dezbaterilor aspecte importante din activitatea lor profesională, inclusiv de a face propuneri pentru modificarea cadrului legislativ actual.
Invitat de onoare la acest eveniment a fost domnul Cav. Dr. Franco Antonio PINARDI, președinte al Tribunalului Arbitral pentru Întreprindere, Muncă și Sport din Milano, alături de care a fost prezent și domnul Enrico NOVELLA, Consulul Onorific al Republicii Italiene la Iași.
La conferință au fost prezenți reprezentanți de seamă ai Consiliului Superior al Magistraturii, respectiv doamna Jud. Gabriela BALTAG și domnul Romeo CHELARU, reprezentanți ai instanțelor judecătorești de pe raza județului Iași, precum și ai altor instituții din domeniul justiției, reprezentanți ai mediului academic, respectiv domnul Conf. Dr. Septimiu PANAINTE, decan al Facultății de Drept din cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” Iași, dar și practicieni ai dreptului, reprezentanți ai armatei și Inspectoratului de Poliție Județean Iași, ai instituțiilor publice și mediului de afaceri.
Din partea Fundației “Camera de Arbitraj și Mediere”, la eveniment au luat cuvântul domnul Ștefan COSTE, în calitate de președinte, domnul Radu Dimitrie TĂRNICERIU, președinte al Tribunalului de Arbitraj Judiciar Iași de pe lângă Camera de Arbitraj și Mediere, care a împărtășit participanților mesajul domnului Tudorel TOADER, Ministrul Justiției, de încurajare a inițiativei, conferința fiind moderată de doamna Geta LUPU, avocat în cadrul Baroului Iași, care a transmis celor prezenți mesajul doamnei Ecaterina Andronescu, Ministrul Educației.
Preț de câteva ore participanții au avut prilejul să cunoască sau să aprofundeze tema metodelor alternative de soluționare a litigiilor, cu precădere arbitrajul, să poarte discuții, să facă propuneri și sugestii pe această temă și să tragă concluzii, prezența invitaților cu putere de decizie în sistemul judiciar fiind valorificată pentru a facilita implementarea acestor metode.
Oficialitățile, invitații și participanții au avut parte și de un moment artistic deosebit, Ansamblul „Floralia” al Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași interpretând colinde vechi românești, cu sonorități autentice, iar Asociația Europeană a Studenților în Drept ELSA Iași a închis conferința cu un concurs de procese simulate în procedura arbitrajului.
Fundația Camera de Arbitraj și Mediere a avut un sprijin important în organizarea conferinței și din partea sponsorilor Restaurant Bizantique, Banca Leumi, Breasla Constructorilor Ieșeni, Cofetăria Frișcot, Grupul de firme Panifcom, Expert Web Design Iași, Camera de Comerț și Industrie Iași, Asociația Europeană a Studenților în Drept ELSA Iași, Asociația Camera Jurisdicțională de Arbitraj din România.
Fundația Camera de Arbitraj și Mediere
Alese mulțumiri pentru contribuția adusă în facilitarea implementării metodelor alternative de soluționare a conflictelor, cu precădere arbitrajul și medierea și pentru participarea la Conferința Internațională „Arbitrajul în context european – modalitate eficientă de soluționare a litigiilor”